4 de setembre de 2011

Àpat equilibrat

A l'inici de recuperar la sana tradició de preparar els nostres tuppers per anar a l'oficina, la nostra nutricionista Rosa ens dóna uns bon consells per a que les nostres carmanyoles portin tot el que el nostre cos necessita.




Un ÀPAT EQUILIBRAT en quantitat i varietat ha de presentar de 4 a 6 grups d’aliments (verdures, farinacis, proteics, oli d’oliva, fruita i/o làctics) i també cal utilitzar diferents tècniques de cocció per variar durant la setmana.

Exemple de distribució de l’àpat:

  • 1r plat: farinacis i/o verdures
  • 2n plat: aliment proteic (carn, peix, ous)
  • Guarnició: verdures i/o farinaci
  • Postres: fruita i/o làctic
  • Pa, oli d’oliva i aigua

Però que passa que si mengem en carmanyola...és més pràctic preparar plats únics!
Inclou la màxima varietat de grups d’aliments a la teva carmanyola i adapta’ls a l’època de l’any.
  • A la primavera i l’estiu: Amanida d’arròs amb tonyina i ou dur
  • A la tardor i l’hivern: Lasanya amb carabassó i carn picada
I si hem de menjar durant més d’un dia de carmanyola és recomanable variar de tipus d’aliments i seguir les freqüències recomanades. És tan important la varietat de grups d’aliments com la varietat de tipus d’aliments d’un mateix grup. Si ahir vam menjar pasta podem posar-hi arròs o patata i si ja hem menjat pollastre podem posar-hi lluç o vedella.


Dietista-Nutricionista i Educadora en Obesitat Infantil

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...