29 de desembre del 2011

De les restes dels àpats de Nadal...

... podem fer uns bons menjars per la carmanyola (per aquells que no tenim vacances aquests dies), això si, més lleugers, que ja convé!




Jo no calculo gaire bé això de les quantitats quan tinc convidats a casa, suposo que com molts, i per això, i seguint una tradició ancestral de la meva família, sempre em passo de llarg (amb mesura). I ara ha arribat l'hora que reagrupar les restes i crear nous menús.

El primer menú resultant va ser una crema de carbassó amb poma i amanida delicass. Com veieu l'amanida era d'escarola amb llagostins a la planxa (ja els vaig pelar a casa), tomàquet cherry, rap fresc a la romana i xampinyons marinats (segons recepta de la dolorss). I tot amanit amb una vinagreta casolana. 




Només un comentari als xampinyons. Si no us agrada gaire el vinagre no els féu, perquè pel meu gust absorveixen en excés el vinagre (potser hauré de practicar més la recepta, mira que els vaig escórrer!!!). El que em va agradar, la textura que em recorda als seitons en vinagre.


El segon menú, amanida verda amb poma (em va quedar molta part verda de l'escarola, que diuen que és on hi ha més vitamines) i arròs de llamàntol.





La recepta de l'arròs és molt simple. Primer s'ha de tenir llamàntol (no és que a casa hi hagi mai, però aquest Nadal, i per satisfer al meu pare un enamorat del marisc de closca dura, en vam menjar del congelat). Bullir els caps dels llamàntol en aigua. Colar el brou i quan bulli afegir l'arròs fins que estigui cuit al gust i colar. En un wok sofregir ceba trinxada i la carn de la cua i les pinces del llamàntol. Afegir l'arròs i refregir tot junt uns pocs minuts (si agrada, jo ho vaig fer, es pot afegir un grapat de formatge emmental ratllat).


Quins menús he fet amb les restes de Nadal?



Menús para la oficina hechos con restos de las comidas de Navidad. Léelo!
Office lunch cooked with Christmas dishes. Read it! 

--------------------------------------------------------------------------------------- 

4 comentaris:

  1. Caram, deus ser l'enveja a la feina!!
    Nosaltres portem dies menjant restes d'escudella i n'hem fet croquetes i canelons, així com del rostit! Boníssims!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. M'encanta, Marga. Un menú molt equilibrat. I m'ha cridat l'atenció, això que hi posis poma per fer la crema de carbassó... s'haurà de provar!!! Petons

    ResponElimina
  3. SANDRA i MARINA, gràcies pels vostres compliments amb aquests "apanyos". La veritat és que vist aquí semblen millor del que em vaig imaginar en pensar-los, per no dir lo bons que estaven mentre me'ls menjava.... BON 2012!!!

    ResponElimina
  4. Bravo! s'ha de fer pedagogia de com menjar de restes!!
    no és qüestió de reescalfar!, sinó de donar-los una nova aplicació (ara que està tan de moda aquesta paraula....)
    Ada Parellada

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...