28 de maig del 2012

Lasanya de samfaina i carn

Avui per sopar lasanya! (i com que n'hi ha força, en sortiran dos tuppers magnífics per dinar passat demà).




- Però, i què és la lasanya?, em pregunta la meva filla petita. 
- Com un caneló però enlloc d'estar enrotllat va estirat, responc jo (no se m'ha acudit res millor per respondre).


Amb aquesta pregunta queda clar que a casa no és un plat que faci gaire sovint, oi? I quan la preparo la faig de tipus clàssic (amb bolonyesa i beixamel). 


Aquest cop, però, li vaig voler donar un toc més "verduril" i enlloc de salsa de tomàquet vaig utilitzar salsa samfaina, d'aquell lot de productes Ferrer que em van fer arribar (que segons la traducció de Google en anglès és ratatouille. M'encanta! A casa és la peli que més ens agrada de Disney).


Així a més del tomàquet hem trobat en la lasanya trossets de albergínia, ceba, carbassó i pebrot vermell i verd. Riquíssim! I a més, com feta a casa però en un plis plas.


Ingredients:
1 caixa de plaques de lasanya precuinada
1 pot de salsa samfaina Ferrer
400 gr. de carn picada de vedella
oli
salsa beixamel (llet, farina, mantega i nou moscada)
formatge emmental


Preparació:
Deixar les plaques de lasanya precuites a remull en aigua calenta uns 20 minuts (un truquet, que hi hagi molta aigua i molt d'espai per a que no es peguin i remoure a mida que anem posant les plaques). Refregir la carn picada amb una mica d'oli, i afegir la samfaina. Deixar coure uns minuts.
Per fer la beixamel, refregir la farina amb la mantega. Afegir la llet, una micona de sal i la nou moscada (al gust), Deixar bullir sense remenar (per desfer els grumolls, jo passo una mica la batedora abans de que comenci a bullir) fins que espesi (tot i que per la lasanya la deixo una mica més líquida).
Per muntar la lasanya, posar en una safata per anar al forn, una capa lleugera de beixamel, una capa de pasta, una capa de carn amb samfaina, beixamel, pasta, carn, pasta i beixamel. Cobrir amb formatge i una mica de mantega, i gratinar al forn.



Hoy en la fiambrera: Lasaña de pisto y carne. Léelo!
Today at the lunch box: Meat lasagne and ratatouille. Read it!
------------------------------------------------------------------------------------


3 comentaris:

  1. la lasanya és un plat fantàstic de tupper, perquè tu et pots tallar la teva pròpia mida sense que es desmonti el plat, a més la pots farcir del que et doni la gana, i és bona freda i a temp. ambient... amb samaina ha de ser sucosa i bona, Marga! Petons

    ResponElimina
  2. Humm!una carmanyola amb molt "glamour" :)

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...