14 de juny del 2012

Melmelada de maduixa i canyella

Aquí us presento la meva primera melmelada!!!! Quines ganes en tenia de fer-ne. Però la mandra de posar-m'hi, i sobretot, la falta de lloc per a conservar la meva producció em retenia.


I com si els astres s'haguessin posat d'acord, un dia rebo un regal. Una petita terrina de maduixes, a les acaballes dels seus dies d'esplendor, i per més que ho intento, no n'hi ha manera de salvar ni una maduixa per l'hora de sopar. La terrina desprèn un aroma irresistible, però estan totes tan toves... I com una veueta a l'uníson, les maduixes em diuen: no ens tiris! volem ser melmelada!

Ràpidament agafo el meu petit llibre de confitures, el que he mirat una i altre vegada imaginant que era jo qui les preparava... i m'he posat a fer-la. Sabia que no en sortiria una gran quantitat, i a més tenia un únic pot buit, esperant a ser omplert..... Tot anava a l'hora....

I no ho dic només jo, els de casa la troben boníssima amb aquest gustet lleuger de canyella.

Ingredients:

  • 400 gr de maduixes madures
  • 180 gr de sucre
  • el suc d'una llimona
  • canyella en pols (al gust)

Com ho preprarem:

  • Deixem les maduixes amb el sucre, la llimona i la canyella, durant 24 hores a la nevera. 
  • Passat aquest temps, posem a coure a foc mitja, durant 40 minuts, sense parar de remenar. 
  • A mitja cocció passem el minipimer i deixem coure fins aconseguir la textura al gust (més temps més espessa).
  • En calent, passem la melmelada al pot en que la conservarem (com que la quantitat és poca i ens el menjarem aviat, no cal coure al bany maria el pot per fer el buit).
Consell:
  • Si volem fer el bany maria, posem els pots de melmelada tapats sobre un drap al fons en una olla, i afegim aigua fins un parell de dits abans de cobrir els pots de melmelada. Deixem bullir durant 20 minuts.
  • Si volem fer el buit, sense el bany maria, posem la melmelada en calent dins dels pots nets de vidre, i tapem immediatament. Deixem refredar capgirats.

Hoy en la fiambrera: Mermelada de fresa y canela. Léelo!
Today at the lunch boxStrawberry jam and cinnamon. Read it!
Ces boîtes à lunch: Confiture de fraises et de cannelle. Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

6 comentaris:

  1. Les melmelades fetes a casa, son un regal per qui se les menja.
    Petons

    ResponElimina
  2. Doncs a mi m'agrada molt fer melmelades, també, i en faig sovint (si visites el meu bloc ja ho deus saber... he he) però no hi havia pensat, en aquest toc de canyella. Hi deu ser fabulós... petonet i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  3. Jo també tinc moltes ganes de fer melmelada casolana... i veig que és ben fàcil! Amb les fruites que ens porta l'estiu, segur que queden genials

    ResponElimina
    Respostes
    1. Realment m'he quedat parada de lo fàcil que és fer-ne (almenys amb quantitats petites).

      Elimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...