11 de setembre del 2012

Confitura de mango

La meva filla emprenedora de gustos (tot ho vol tastar) hem va fer comprar mangos (no li anava a dir que no... que provi, que provi), però el seu gust no va resultar ser plaent pels de casa (segurament no eren prou madurs), així que em vaig obligar a reconvertir-los.



Adaptant la recepta d'aquesta fruita que apareix al petit llibre "Mermeladas caseras, 80 recetas que salen bien", de Núria Duran i Montserrat Roig (Ed. Lectio) --en mides i proporcions (menys sucre i menys llimona)--, vaig fer la meva confitura de mango.

Ingredients:
polpa de mango (jo tenia 600 gr)
el seu pes en sucre (jo en vaig posar una micona menys, uns 500 gr)
1/2 llimona
1 beina de vainilla

Com fer-la:
Bullir la pela de la llimona en una mica d'aigua, uns 5 minuts. Després tallar-la i reservar.
Posar la polpa de mango, el sucre, la vainilla, el suc de la llimona, un raig de l'aigua de bullir la llimona i la pell de la llimona en una cassola. Coure, tot removent de tant en tant, uns 45 minuts. 

Veureu que la seva textura s'assembla a la del cabell d'àngel (més espesa que la melmelada de maduixa que ja havia fet).

Embassar en pots esterilitzats. Tapar en calent i bullir en aigua els pots (que quasi els cobreixin) durant uns 15 minuts. Treure i conservar capgirats, i deixar refredar.

I ja està la conserva llesta! Tot un èxit exòtic per farcir unes crêpes, per exemple!

Hoy en la fiambrera: Confitura de mango. Léelo!
Today at the lunch boxMango jam. Read it!
Ces boîtes à lunch: Confiture de mangue. Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

5 comentaris:

  1. oh, que bona! Aquesta de mango no l'he fet mai, i mira que m'agrada fer melmelades. Aromatitzada amb vainilla em sembla fantàstica, Marga. Petons i bona diada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No me l'he inventada jo, és una adaptació del llibre de 80 Melmelades, i està boníssima.

      Elimina
  2. Ja veig que no has trigat gens a posar en pràctica les receptes :)
    A casa el mango natural ja ens agrada, però segur que en confitura encara ens agradaria més!

    ResponElimina
  3. A casa som fans absoluts del mango, i fa temps que tinc ganes de fer-ne melmelada... ara ja no tinc excusa!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. Hola Marga,
    Em va agradar que ens coneguessim a Manlleu. Jo vaig creixer entre mangos, al jardi de casa hi havia un arbre per cada costat i un davant i altre darrere. Mai hauria pensat que es podia fer melmelada com aquesta.
    Una abraçada, jan ens anirem veient.
    Nani

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...