2 d’abril del 2013

Coca de xocolata vestida de Mona de Pasqua

Per Pasqua és temps de "Mones", i de mones hi ha de mil maneres. 


Per la meva mare (nascuda a l'Aragó) la mona l'anomenen "culeca" i és una mena de brioix dolç en forma de serp enrotllada amb un ou dur a dins. Per mi, de petita, la Mona de Pasqua era única i exclusivament una caseta de xocolata (sense pastís, però amb pollets i plomalls). 

Segur que cadascú té la seva i el seu record, però de vegades, les "mones" poden ser improvisats pastissos guarnits amb elements tradicionals (xocolata, plomes i pollets). 

I enguany, aquest ha estat el cas de la Mona de Pasqua familiar (en sentit extens). Vint-i-set persones a dinar a casa del meu cosí. Primer i segons organitzats. 10:30 hores descobrim que no hi ha postre per tots. La meva fillola (que fa alguns anys que ha superat la majoria d'edat) proposa de fer un pastís de xocolata. El fem. Veient-lo créixer al forn decidim donar-li un toc Pasqual. Uns ous de xocolata per aquí. Un pollet i uns lacasitos per allà.... Ha quedat ben bufó!!!

Ingredients:
200 cc de nata
1 got d'aigua ple de xocolata en pols
1 got d'aigua ple sucre
2 gots d'aigua plens de farina
1 sobre de llevat
4 ous

Com fer-ho:
Batre tots els ingredients amb les varilles. Posar en un motllo engrassat al forn precalentat a 200ºC. Coure durant aproximadament 40 minuts a 170ºC (vigileu que punxant al mig del pastís surti tot net). Quan es refredi una mica, desmotllar. Com que és possible que s'hagi obert en fer-se el pastís, posar-lo girat en una safata. Decorar-lo amb sucre glass i amb ous de xocolata i altres decoracions de Pasqua.


Hoy en la fiambrera: Mona de Pascua Léelo!
Today at the lunch boxEaster Cake. Read it!
Ces boîtes à lunch: Pâques monaLisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

4 comentaris:

  1. I que no faltin les mones, a mi a més a més m'agraden així: amb pa de pessic i cobertura (tot i que jo m'estimo més la de gema, però vaja). Que un bravo per les mones :)

    ResponElimina
  2. Ahir vaig sentir a parlar per primer cop de la culeca. Em va agradar el nom i em va agradar la recepta, no tant dolça com la mona de pastís de crema o nata. Aquest cop veig la teva, Marga, i ja m'he convençut del tot!! Molt bona, de xoco! Petonets

    ResponElimina
  3. Hummmmm!!!!!!
    de xocolata, ara mateix em menjaría un tros.........
    Petons

    ResponElimina
  4. Us animo a tots a fer aquest pastís / mona. És molt fàcil i resulta perfecte.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...