18 d’abril del 2013

La pasta per als catalans

Un títol amb doble sentit, però un llibre amb un sol sentit: el de la pasta... pasta italiana. 


Us imagineu un llibre amb més de 60 receptes de pasta? Doncs això és el que podeu trobar en La pasta per als catalans, de l'Antonella Speranza, una italiana establerta a Barcelona des de fa anys, publicada per Edicions Viena

Convindreu amb mi, que la pasta és un recurs fantàstic per omplir els nostres tuppers, oi? Doncs aquestes propostes faran que les nostres carmanyoles de pasta siguin a partir d'ara l'enveja de tots els nostres companys de menjador. Sempre, però, amb permís de l'autora qui em va recomanar que res de reescalfar las pasta al micro, "millor menjar-la del temps en amanida que si no es passa". Lamentablement no seguiré gaire el consell en els tuppers d'hivern, perquè la pasta calentona entra millor. El que si faré és intentar deixar-la cuita un pèl abans dels dente per aconseguir el dente amb el reescalfament.

Si recordeu, ja havia fet les meves pesquises per saber com bullir la pasta, però ara amb el llibre he descobert que la sal s'ha de posar quan l'aigua bull (així estalviarem energia) i, sobretot, que la salsa és qui espera la pasta i no al revés (consells que per suposat incorporaré a l'antic post).

Per una sèrie de circunstàncies, vaig organitzar-me per assistir a la presentació que es va fer a la Casa del Llibre. Això de conèixer una blocaire (La pasta per als catalans) amb llibre de paper em feia el pes (ja vau veure, fins i tot em vaig fer foto amb l'autora i me'm vaig portar el llibre signat). A més va ser molt amè. El Queco Novell va dedicar unes paraules d'elogi a l'autora i al llibre, i entre anècdotes personals i humor, ens va deixar la recepta dels macarrons de la seva "mamma". La presentació va, a més oferir als assistents la possibilitat d'endur-se un paquetet de macarrons Santmartí, de Caldes, fideuers des del 1700.

En definitiva, amb aquestes propostes interessants, i per mi, innovadores, si les nostres carmanyoles de pasta ja eren admirades per portar un pesto cassolà, una carbonara o una bolonyesa, ara seran les REINES. I no només per la variació de salses (he vist una de carbassó i gambes que no passa d'aquesta setmana que la faig), sinó per l'univers de tipus de pasta que hi haurà i que jo desconeixia. Els macarrons i espaguettis deixaran pas a partir d'ara als bucatini, linguine (em recorda a un nom de la peli Ratatouille), mafaldine o ziti.


Hoy en la fiambrera: El libro La pasta para los catalanesLéelo!
Today at the lunch boxThe Book The pasta for Catalans. Read it!
Ces boîtes à lunch: Le livre La pâte pour les Catalans.  Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

1 comentari:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...