19 d’octubre del 2013

Mercat de Mercats 2013

Un any més, tot el tercer cap de setmana d'octubre el pla de la Catedral s'omple d'estands de paradistes dels Mercats de Barcelona i de productors i cuiners de tapes d'arreu de Catalunya.



És una riurada de gent passejant entre parades de bacallà, espècies, coques, llibres, pastes, embotits i carns. Aturant-se per mirar, descobrir i tastar, per només 1€ o poc més. Coneixent productors de proximitat i les seves preparacions artesanes. Degustant vins i caves i tapes d'autor per 2,5€ el tast. Aprenent de les aules gastronòmiques i els cellers de sommeliers. Aproximant-nos a gastronomies de fronteres enllà però properes.

Estand de gastronomia occitana i turisme
de Tolosa de Llenguadoc


A l'ambient es respira la mateixa proximitat que es respira quan vas a mercat, però amb molta i molta gent. També trobareu molts turistes sorpresos i abduïts per les bonances de la nostra excelsa i rica gastronomia i enologia.

Jo sempre que hi vaig em passa el mateix. Els meus ulls no saben on mirar i la meva "gula" no sap que triar. Però sempre acabo emportant-me a casa alguna troballa (vegeu les del 2011 i 2012).

Ja sé què faré amb les llaunes buides de casa....


Ja espero, la pròxima edició.

Hoy en la fiambrera: Mercado de Mercados 2013. Léelo!
Today at the lunch box2013 Markets. Read it!
Ces boîtes à lunch: Marchés 2013. Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...