24 de febrer del 2015

Arròs de bacallà (... i sorteig)

Estem en temps de Quaresma, però a casa meva, si més no, s'ha perdut la vella tradició del dejuni i l'abstinència de carn.



Tanmateix, algunes de les carmanyoles d'aquests dies les omplo amb receptes que va crear l'imaginari col·lectiu per substituir la carn, i el bacallà és un dels elements principals. I que millor que un arròs de bacallà per dinar a la feina?

La idea no va ser meva, sinó del meu marit. De fet, es veu que la meva sogra en feia un arròs de bacallà per llepar-se els dits (llàstima que s'ha perdut la recepta), i ara fa poc els de NOMEN va enviar el seu receptari, "Descobrim el món dels arrossos amb Carme Ruscalleda", que inclou una recepta d'arròs de bacallà. En la recerca de la recepta perduda, vaig fer immediatament la meva interpretació de l'arròs que proposava la Carme (bàsicament perquè no tenia tots els ingredients que proposava i amb l'arròs integral no em vaig atrevir perquè les nenes també havien de menjar d'aquest plat). L'arròs va quedar molt bo, tanmateix, segons em van dir, no recordava pas a la recepta familiar, així que hauré de seguir investigant per a recuperar-la. Però de moment, ja tinc un nou tàper d'èxit.

Acompanyava el llibre una mostra de cada un dels arrossos que conreen i comercialitzen la Cooperativa d'Arrossaires del Delta de l'Ebre. Sabeu que tenen fins a 10 varietats? El rodó, el bomba, el llarg, el basmati, l'arbori, l'integral, el thai, el salvatge, l'ecològic i el vaporitzat, tot un mercat de Calaf, on triar i remenar. Ara no tinc excusa per explorar l'immens món dels arrossos, i convertir els meus tàpers en un bon aparador. 




I vosaltres, us agradaria posar en pràctica una, alguna o totes les 50 receptes del llibre? En trobareu des d'un arròs a la milanesa, a un arròs amb llagosta (això si que seria un tàper de luxe!), passant per uns tomàquets farcits, unes croquetes d'arròs i ceps, un sushi d'escalivada i seitó o un arròs de carmanyola, 

Voleu aconseguir un i ser l'enveja dels tàpers amb arròs a la feina? Doncs Nomen en regala tres llibres als seguidors de L'hora del tàper. 




Què cal fer per aconseguir-ho? Gairebé res. Només cal que deixeu un missatge en aquest post amb el vostre correu de contacte i dir la recepta d'un dels tàpers que t'emportes a la feina on l'arròs és el protagonista. Fàcil, no? 

Només una limitació, la tramesa del llibre només serà per a territori de l'Estat espanyol.

Teniu fins el 24 de març per a participar en aquest sorteig.

Ah! i una recomanació, no deixeu de passar pel Facebook de NOMEN, trobareu molta informació sobre l'arròs, el Delta de l'Ebre i moltes receptes per salivar.

Ingredients (x 4 tàpers):

  • 400 g d'arròs rodó NOMEN
  • 300 g de bacallà dessalat i esqueixat
  • 1/2 pebrot verd
  • 1/2 pebrot vermell
  • 2 dents d'all
  • 1/2 ceba ratllada
  • 1 tomàquet ratllat
  • 50 ml de vi blanc
  • 10 g de julivert picat
  • 40 g de polpa d'olives negres d'Aragó
  • 1,5 l d'aigua
  • sal
  • pebre negre
  • oli

Com ho preparem:

  • En una cassola de fang, enrossim lleugerament el bacallà amb una mica d'oli i reservem.
  • En el mateix oli, posem la ceba i els pebrots tallats a dauets petits.
  • Passats uns 5 minuts, afegim les dents d'all picades molt petites i el julivert.
  • Un parell de minuts més tard, incorporem el tomàquet i deixem sofregit uns minuts més.
  • Salpebrem al gust i ruixem amb el vi.
  • Deixem reduir un parell de minuts més.
  • Afegim l'aigua, ja calenta i deixem bullir.
  • Quan arrenqui el bull, afegim l'arròs.
  • Deixem coure a foc alt durant 15 minuts, i després coem uns 5 minuts més a foc més lent.
  • Anem remenant de tant en tant.
  • Passats els 20 minuts de cocció de l'arròs, retirem la cassola del foc i afegim el bacallà i la polpa de les olives a trossets.
  • Ja està a punt per menjar aquest arròs o per posar al tàper.

Hoy en la fiambrera: Arroz de bacalaoLéelo!
Today in the lunchboxRice cod. Read it!
Ces boîtes à lunch: La morue du rizLisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

21 comentaris:

  1. El meu tàper d'arròs preferit és el d'amanida d'arrossos on combino el llarg i el salvatge amb tot el que tingui o vulgui posar (tonyina, olives, tomacons, alguna anxova, pebrot, ceba dolça,... i evidentment amanit amb oli d'oliva, vinagre balsàmic i alfàbrega (si pot ser fresca millor).
    A veure si tinc sort:
    dolorsvergara@gmail.com

    ResponElimina
  2. Jo faig un de molt senzill i que m'encanta: arròs blanc, una ceba tendra tallada molt petita, un ou dur ratllat, julivert trinxat i amanit a l'ultim moment amb oli i sal. I ja està!
    altimiras62@gmail.com

    ResponElimina
  3. Jo faig un arrosset amb verdures que està per llepar-se els dits...
    s_iniguez@hotmail.com

    ResponElimina
  4. Dons a mi els que més m'agraden per portar al tàper son la amanida d'arros (amb tomàquets, tonyina, ou dur, olives, pebrot escalivat....) i el rissotto de bolets. Bonissims els dos!
    lluisarcl@gmail.com

    ResponElimina
  5. Doncs jo el q sempre m emporto son dos... tb casa nomen.. preparu un sencill arros rodo amb pollastre( pechuga ) i amb el llarg o basmati ( depen kin tinc) mi faig amanida amb tot i li posu o ou escaldat al damunt o un d fregit q trencu quan m.ho vaig a dinar.. ondia m.encanta! Per cert merci pel blog m.agrada molt perque aconsegueixes motivar amb la sencillesa a gent com jo k no erem gaire cuinetes jeje per cert aquest arros d bacalla el fare dissabte;) te molt bona pinta silvieta1982@gmail.com

    ResponElimina
  6. M'apunto al sorteig! I dir-vos que no em faria res endur-me amb el tupper el vostre arrós amb bacallà, però jo normalment m'enduc un arrós 3 delicies que faig amb pèsol, truita i pernil dolç.
    El meu mail es: lidia.casademont@gmail.com

    ResponElimina
  7. M'apunto al sorteig! Jo em faig arrós amb tomàquet i ou ferrat, senzill i ràpid de fer :)
    ramon.costa@gmail.com
    Gràcies!

    ResponElimina
  8. Jo m'emporto un arrós amb verdures, pastanaga i carbasó normalment.
    lidia368@hotmail.com
    El vostre fa bona pinta!

    ResponElimina
  9. Com que sóc vegetariana, un arròs amb carxofetes. També tres delícies, que varien segons el que tingui. M'agrada molt l'arròs caldós, però per emportar no és gaire fàcil...
    pianoveu@gmail.com

    ResponElimina
  10. Bon dia,

    Normalment, m'enporto arròs pilaf.

    jblanchifont[arroba]gmail.com

    ResponElimina
  11. primer de tot bullo l´arros i l, escorro.despres coic salmo a bocinets, un cop cuit, tiro crema de llet i ho remeno..despres ho tiro per damunt l,arros. bonissim

    ResponElimina
  12. Jo me'n portaria una saltejat d'arròs salvatge amb bolets, ceba i pebrot vermell amanit amb oli, vinagre balsàmic de Mòdena i salsa de soja. Deliciós.. anna[arroba]retallsdecuina[punt]cat

    ResponElimina
  13. Jo me'n portaria un saltejat d'arròs salvatge amb bolets amanit amb oli d'oliva verge extra, vinagre balsàmic de Mòdena i salsa de soja. Deliciós. anna[arroba]retallsdecuina[punt]cat

    ResponElimina
  14. A mi m agrada endur-me arros amb verduretes !! Bonissim i molt sa !!
    crovira79@hotmail.com

    ResponElimina
  15. Molt bo aquest arròs amb bacallà,ma mi m'agrada possar carxofes.mencara que per al tàper el meu preferit es una amanida d'arròs amb els ingredients que trobi per la nevera i el rebost.
    Ara toca esperar la sort.
    anabdn007@hotmail.com

    ResponElimina
  16. Amanida d'arròs (normalment amb ou dur, tonyina, olives i una mica de pernil salat). Senzill però boníssim!
    cristina.seco@gmail.com

    ResponElimina
  17. L'arròs normalment me l'enduc amb amanida: Arròs integral, enciam, tonyina i palitos de sirumi. Bàsic i senzill
    malcoleap@gmail.com

    ResponElimina
  18. Poso l’olla al foc amb aigua i un raig d’oli. Afegeixo una ceba tallada menuda, una fulla de lleuré i una mica de sal. Deixo que bulli de 3 a 5 minuts. Desprès afegeixo l’arròs, que bulli uns 15 minuts i ja està. A casa ens agrada! perellobetsala@gmail.com

    ResponElimina
  19. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  20. A casa l'arròs el fem amb qüasibé de tot, però el que més triomfa és amb bolets i si son Ceps millor.
    Fem un sofregit de ceba i all, hi afegim els bolets, ho deixem coure tot una mica. Posem l'arròs i el fregim una mica perquè quedi "suelto", hi aboquem el caldo de verdures o de pollàstre i ho deixem coure 15 minuts. Ho deixem reposar 5 minutets més i llestos!!! Apa, bon profit.

    ResponElimina
  21. A casa l'arròs el fem amb qüasibé de tot, però el que més triomfa és amb bolets i si son Ceps millor.
    Fem un sofregit de ceba i all, hi afegim els bolets, ho deixem coure tot una mica. Posem l'arròs i el fregim una mica perquè quedi "suelto", hi aboquem el caldo de verdures o de pollàstre i ho deixem coure 15 minuts. Ho deixem reposar 5 minutets més i llestos!!! Apa, bon profit!!! Si en queda per descomptat que va pel tàper.
    Kbkistem@gmail.com

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...