28 d’octubre del 2015

Bacallà confitat amb carxofes i romesco

Després d’una mica més d’un mes d’escola, tot va tornant a la normalitat. I un fet que ho indica a casa meva, és que el rebost i congelador tornen a estar ben plens.



Després del buidatge exhaustiu fet abans de marxar de vacances a l’agost, durant el mes de setembre i octubre he anat emplenar rebost i congelador per encarar el nou “curs taperista”.

Com que entre la feina, les activitats extraescolars i mil coses que apareixen cada dia, podria dir que encara no he agafat el ritme de cuinar de més per a tenir tàpers extra per congelar. Per això, m’he esforçat en omplir rebost i congelador d’alguns essencials que sempre em permetran improvisar un tàper per l’endemà. 

Així, unes olives farcides, verat en oli d’oliva verge, fruita seca, carxofes en conserva, pinya en almívar, un pot de cigrons i un de llenties cuits, una salsa de tomàquet fregit, pasta curta seca i arròs, ja estan als prestatges de darrere de la porta. El congelador l’he omplert (no del tot que he de deixar lloc a les carmanyoles que aniran algun dia aterraran, oi?) passant per La Sirena (és on m’agrada comprar els meus congelats) i m’he emportat una amanida russa, unes carxofes trossejades, uns lloms de salmó, un morro de bacallà, una bossa d’arròs precuit (una opció que em semblava innecessària però que us asseguro m’és una taula de salvament per qualsevol emergència perquè només trigo 3 minuts a tenir a punt un arròs blanc) i unes croquetes. Vaja, que ja estic ben preparada per a qualsevol “imprevist” del dia a dia a la cuina!

Un “imprevist” que per cert no va trigar a aparèixer en forma d’amic que es presenta a casa per sopar. Posats a sortir de la truita de patates però a la vegada de cuinar en poc temps, no m’anava a enredar a fer grans coses, i vaig fer una cosa que sembla molt complexa, però que per contra no ho és: Bacallà confitat amb carxofes i romesco.

Segur que penseu, com “un confitat pel tàper?” Doncs si, he descobert que el peix aguanta amb aquesta cocció molt bé el pas de les hores, perquè no queda ressec (comprovat, que jo em vaig emportar una ració extra que havia cuinat). I pels que necessitin un argument definitiu, diré que el bacallà confitat és un suggeriment del mateix Ferran Adrià per als que mengem de tàper. Fa un temps vaig veure alguns dels vídeos d’una col·lecció del Ferran en què cuinava per a diferents “ocasions”, i en la seva proposta de tàper feia precisament això, un bacallà confitat (això sí, proposava emportar el bacallà amb el mateix oli de confitar a la feina, cosa que a mi em va semblar com inversemblant traginar aquella quantitat d’oli amunt i avall per molt hermètica que fos la carmanyola).

La recepta que he seguit, però, és una proposta també de La Sirena (ja sabeu que a les seves botigues tenen sempre unes receptes per agafar i a la seva web videoreceptes), i en aquest enllaç podeu trobar altres propostes que segur us inspiraran. El romesco el vaig fer jo, i aquí us dic com.

Ingredients:
  • 4 lloms de bacallà al punt de sal descongelat
  • 200 g de carxofes congelades a trossos
  • 250 ml d’oli d’oliva verge extra
  • 4 dents d’all
  • sal
  • salsa romesco
Com preparar-ho:
  • Coem al vapor les carxofes, durant uns 10-12 minuts.
  • En un cassó posem les dents d’all pelades i partides amb l’oli i deixem que l’all agafi color.
  • Retirem del foc i deixem que perdi calor.
  • Hi afegim el bacallà, fent que quedi cobert per l’oli.
  • Ho posem de nou a foc suau, i deixem coure durant 7 minuts (la temperatura de l’oli ha de ser d’uns 80ºC, és a dir, que tingui bombolles molt petites si no tenim termòmetre).
  • En una paella, saltem les carxofes amb oli i sal.
  • Quan està cuit el bacallà, el traiem del cassó i deixem que s’escorri d’oli.
  • Servim el peix acompanyat de les verdures i amb una mica de romesco.
Consells:
  • Els alls confitats els podem fer servir per a fer el romesco.
  • L'oli de confitar pot servir per cuinar altres plats amb peix o per fregir. 
  • Podem acompanyar també amb uns espàrrecs verds saltats.

Hoy en la fiambrera: Bacalao confitado con alcachofas y romescoLéelo!
Today at the lunch boxCod with artichokes and romesco. Read it!
Ces boîtes à lunch: Cod aux artichauts et romescoLisez-le!
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...