21 d’octubre del 2015

Penne a la jardinera, una recepta de La revolución del tàper

En alerta constant pel que fa al "món tàper", quan vaig llegir que hi havia un nou llibre al mercat amb el suggerent títol de La revolución del táper, de Micaela Stermieri i publicat per l’editorial Fackelträger, em vaig voler fer amb un.


“Necessitava” fullejar-lo i trobar receptes inspiradores i especialment adreçades a les meves carmanyoles. Vaja, receptes que parlessin de tàper a tàper. I quan el vaig tenir a les mans, em va sorprendre agradablement, perquè com que sóc conscient que em falta tenir idees on no hi hagi proteïna vegetal, i en el llibre totes les receptes no en porten.

És un llibre de format mitjà i molt il·lustrat, i en conseqüència molt atractiu. Les carmanyoles que proposa són unes que, partint de la tradició de la cuina italiana, ens acosten directament a l'alimentació vegetariana, doncs moltes de les receptes proposades són aptes pels vegans perquè fan servir els productes vegans. Evidentment, però, tots els tàpers proposats poden tenir la seva versió omnívora, tal com diu l’autora en la introducció.

Les receptes estan agrupades en 6 àrees: bàsics, dips i cremes; amb les mans; verdures, pasta i arròs; amanides, sopes i més; postres; i emergency room. I al passar les pàgines trobem propostes com caviar d’algues hijiki; mousse de carabassó; crema d’espàrrecs; crema de tofu mediterrània; hamburguesa de coliflor; strudel de patates; rotllets de papers d’arròs amb verdures, fideus i tofu; mandonguilles de ricotta; tramezzino de dos pisos; wrapsde carabassó i gorgonzola; tagliatelle amb ragú de carabassa; amanida de pasta amb feta; amanida seitàn, avocat i taronja; boletes energètiques; puré de coliflor i blat de moro.

D’entre totes, ja he preparat una, tot s’ha de dir, la que m’ha semblat més fàcil: penne a la jardinera.



Però no només la vaig triar per la facilitat en l’elaboració o perquè porti pasta, de la qual sóc una fan, sinó perquè m’introduïa un gust nou barrejat amb la pasta, la llimona. I ho vaig trobar bo, molt bo. Per això, vull compartir la recepta, encara que jo fes servir,a diferència de la recepta original, macarrons en lloc dels penne o plomes, mongetes verdes planes tallades en lloc de les mongetes fines i tomàquets cirerol en lloc de tomàquet, que és el que tenia per casa.

Ingredients (x 1 tàper):

  • 1 carabassó petit
  • 1 grapat de mongetes verdes
  • 8 tomàquets cirerol
  • 100 g de macarrons secs
  • 2 cullerades d’oli d’oliva verge extra
  • 1 dent d’all picada
  • 100 g de mozzarella
  • 6 fulles d’alfàbrega fresca
  • 1 raig de llimona
  • sal i pebre

Com preparar-ho:

  • Tallem el carabassó en bastonets d’uns 2 o 3 centímetres de llarg i les mongetes en trossos de mida similar.
  • Coem la pasta seguint les indicacions del fabricant.
  • En la mateixa aigua de la pasta, i 6 minuts abans de què acabi la cocció hi afegim les mongetes, i 1 minut més tard el carabassó.
  • Escorrem la pasta.
  • En paral·lel, en una paella sofregim l’all amb l’oli.
  • Hi afegim els tomàquets cirerols tallats per la meitat, salpebrem i coem uns 5 minuts.
  • Incorporem la pasta i les verdures i coem tot junt un parell de minuts.
  • Guardem en un tàper.
  • Portem en un altre tàper la mozzarella i l’alfàbrega.
  • Mesclem la pasta i la mozzarella i les herbes a moment de menjar.
  • Condimentem amb el suc de la llimona (el podem portar en un setrill o potet de vidre).

Hoy en la fiambrera: Penne a la jardinera, una receta de "La revolución del tàper". Léelo!
Today at the lunch boxPenne, a recipe from "The Revolution of the Lunchbox". Read it!
Ces boîtes à lunch: Penne jardinier, une recette de «La Révolution du cône". Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

1 comentari:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...