10 de novembre del 2015

Cigrons amb espinacs

Els cigrons, com molts altres llegums, són rics en hidrats de carboni i en proteïnes, i per això són perfectes per fer tàpers de plat únic si s’acompanyen de verdures, cuites o crues. 



Aquesta recepta es poden fer tot l’any, però als receptaris tradicionals el seu consum es relaciona estretament amb el temps de Quaresma. Deu ser perquè sense les proteïnes de la carn, la saviesa popular (que desconeixia tot el que saben els dietistes-nutricionistes d'avui) ja sabia que era un plat que donava la força necessària per treballar en temps de dejuni.

Jo n'estic molt contenta de com em queden, clar que no sé si són tan bons com els que feia una tieta-àvia meva que segons m'expliquen els feia i eren per llepar-se els dits. Reconec que jo que no sóc una gran amant ni de cigrons ni d'espinacs, aquest tàper per contra si que em té el cor robat.

Ingredients (x 1 tàper):
  • 1 dent d’all
  • 100 g d’espinacs frescos
  • 200 g de cigrons cuits
  • 1 cullerada de pebre vermell fumat
  • llavors de sèsam
  • oli
Com preparar-ho:
  • Trinxem l’all i el sofregim en una paella amb un raig d’oli.
  • Afegim els espinacs i els coem uns 3-4 minuts.
  • Incorporem els cigrons i els saltem a foc viu durant 2 minuts.
  • Empolsem amb el pebre vermell, les llavors i sal, i ho remenem.
Consells:
  • Per coure els cigrons a casa, els hem hagut de posar en remull 24 hores, canviant-los l'aigua una o dues vegades. Els courem en una olla gran, coberts amb l'aigua freda un parell de dits per sobre, durant 1 hora (o més, segons el tipus de cigrons) a foc mitjà. També els podem coure més ràpidament amb l'olla ràpida.
  • Podem acompanyar aquest tàper amb un ou dur.
  • Si no volem posar espinacs, també podem fer servir les fulles de les bledes.
Hoy en la fiambrera: Garbanzos con espinacas. Léelo!
Today at the lunch boxChickpeas with spinach. Read it!
Ces boîtes à lunch: Pois chiches avec épinards. Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------ 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...