18 d’abril del 2016

Tronc de carabassó farcit amb salsa de nyora

Com moltes vegades comento, les idees per posar-nos a la cuina i preparar un sopar, un dinar o un tàper no apareixen així com així.



Cal trobar fonts d'inspiració. Una d'aquestes fonts que jo aprofito són les demostracions de cuina, ara anomenats "showcookings". Generalment són activitats gratuïtes que podem trobar a mercats, museus, centre de cuines de supermercats, etc., i de les quals sempre es poden treure algunes idees per aplicar a la nostra cuina del dia a dia.

L'última que he anat, va ser una que proposava el Museu Blau de Barcelona, a càrrec d'Ada Parellada, sota el títol "Conciliar cuina i vida". Tal com ella explicà, si tenim un bon fons de nevera i rebost (que podem fer nosaltres o que el podem crear amb conserves i productes de bona qualitat) cuinarem bé i saludable en pocs minuts, de manera que podrem arribar a fer totes les coses que volem fer cada dia sense tenir mala consciència de que no ens preocupem de la nostra alimentació.

D'entre totes les idees que va donar i els plats que va acabar de cuinar, només amb un microones (en aquest enllaç de la mateixa Ada teniu els consells i les receptes que va fer), jo em vaig quedar amb una que immediatament vaig posar en marxa per emportar-me-la a la feina. Per descomptat, la vaig adaptar totalment, perquè no tenia la verdureta escaldada utilitzada en la recepta ni el pebrot escalivat, ni... Vaja, que em vaig quedar amb la idea principal "carabassó cuit al microones i farcit".

Aquí us deixo la meva recepta, que va aixecar "ooohhhhssss" i "guaussss" a la feina.

Ingredients (1 x tàper):
  • 1 carabassó
  • 1 cullerada de crema de formatge blau (tipus "philadelphia")
  • 1 bastonet de surimi
  • 1 cullerada de llet
  • porradell
  • 1 cullerada de cafè de carn de nyora (jo faig servir la de Conserves Ferrer)
  • 3 cullerades d'oli d'oliva verge extra
Com ho preparem:
  • Netegem el carabassó i traiem les puntes.
  • Tallem en quatre trossos.
  • Posem en un estoig per coure al microones i coem durant 8 minuts a 750 MW (quedarà al dente, a mi m'agrada, però és personal, per tant, si el voleu més cuit, deixeu coure un parell de minuts més).
  • Per preparar el farcit, en un bol barregem la crema de formatge, el surimi picat, la llet i el porradell, també picat.
  • Buidem amb una cullera una mica els trons de carabassons.
  • Farcim els troncs amb la preparació.
  • Per fer la salsa de nyora, emulsionem l'oli amb la carn de nyora.
  • Decorem els troncs amb la salsa i coronem amb una boleta de carabassó (aprofitant el carabassó del buidatge).
Consells:
  • Per fer-los més atractius, podem decorar amb un cruixent de formatge, però no ens enganyem, si ens els emportem en el tàper, quan els mengem no serà ben bé "cruixent". En tot cas, ens l'emportarem a banda dels troncs, per evitar al cruixent el màxim la humitat.
  • Acompanyem d'amanida i pa, i tenim un àpat complet.
Hoy en la fiambrera: Tronco de calabacín relleno con salsa de ñoraLéelo!
Today in the lunchbox: Stuffed zucchini with "nyora"'s sauce. Read it!
Ces boîtes à lunch: Courgettes farcies avec "nyora" sauceLisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...