21 d’abril del 2013

Cocinar con el lavavajillas

Quan Larousse em va preguntar si volia ressenyar el llibre Cocinar con el lavavajillas, de Lisa Casali, vaig dir SI, a part de posar una cara d'estranyada absoluta tot pensant: cuinar amb el rentavaixelles?


Ni més ni menys que la que posaven (i segurament vosaltres també) als que els hi deia que hi ha un llibre que proposa cuinar amb aquest electrodomèstic.

Tot esperant l'arribada del llibre, el meu cap anava cavil·lant: el rentavaixelles serveix per cuinar?; anuncia que és ecològic, no ho veig; un tupper servirà?; cuinarà quan rentes els plats bruts?; no entrarà aigua als aliments?; farà com el bany maria?....

Una curiositat molt intensa em provocava impaciència per fullejar el llibre i trobar resposta a les meves preguntes....i ja les tinc (almenys teòricament, em falta posar-les a la pràctica).

L'autora presenta la possibilitat de cuinar en el rentavaixelles com una oportunitat de poder fer coccions a baixa temperatura que potencia textures, aromes i sabors (tal i com fan molts cuiners professionals amb aparells també professionals no a l'abast de les cases) utilitzant pots hermètics i l'envàs al buit (ambdós sistemes completament higiènics), a la vegada que estalviar temps (cuinar mentre es renta) i diners (gràcies a l'estalvi d'energia i en conseqüència ser més ecològic). 

La veritat és que els plats que es proposen (uns 60) són molt atractius (les fotos de tots ells així ho indiquen). A més són senzills de preparar, i encara més fàcils de coure (total es posar-los al rentavaixelles). 

Només un però, no li acabo de veure la sostenibilitat ecològica que proposa inicialment, perquè si bé si que és cert que estalvies en energia, quan utilitzes l'envasat al buit, no generem excessiu plàstic poc ecològic?


Hoy en la fiambrera: El libro Cocinar con el lavavajillasLéelo!
Today at the lunch boxThe Book Cooking with the dishwasher. Read it!
Ces boîtes à lunch: Le livre Cuisiner avec le lave-vaisselle.  Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

1 comentari:

  1. Has obert el debat, Marga. Ecològic o no? En tot cas, és una manera ben curiosa de cuinar. Petons!

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...