28 de maig del 2014

Paella valenciana

Després de Con las manos en la masa, el Bona cuina del Pastellé i Karlos Arguiñano, el meu referent culinari televisiu és Cuines, i ara va i protagonitzo un dels programes d'amateurs (si ja ho he dit en més d'una ocasió, això del blog em dóna moltes alegries!!!).


Si ho heu vist (si no aquí teniu l'enllaç) he preparat una paella valenciana. De fet, de paelles valencianes n’hi ha tantes com a pobles i cases. En tot cas, aquesta és la tradicional, que ni porta pèsols, ni pebrot vermell, ni porc ni marisc, però si força safrà (en el sofregit) i romaní, i per tant la seva aparença és molt diferent del que estem acostumats quan parlem de paella.

Com sempre he utilitzat cargols (a casa sempre en tenim al congelador perquè els meus pares, sobretot el pare, els hi agrada collir-ne i menjar-se'ls, i això ho han heredat les meves filles), però aquest cop també un brou amb el sofregit incorporat, el de Caldo Aneto (ja sabeu que no sempre tenim temps de preparar de cap a peus les receptes i ens podem ajudar de bons productes per estalviar-nos temps).



Aquí us explicaré (que al Cuines no ho vaig fer) com preparem els cargols a casa per congelar-los (aquí he de dir que els cargols generalment vénen dels camps de Lumpiaque (Aragó) perquè aprofitem les visites a  la família per collir-los, sinó els meus cosins em deixen de parlar per sempre).

1. Posem els cargols en una bossa d’aquestes de taronges o mandarines, i durant una setmana els deixem que es purguin.
2. Passat aquest temps, posem els cargols en remull amb molta aigua, fins que treguin el cap, per anar triant-los.
3. Els que estan vius els rentem molt bé diverses vegades, fins que l’aigua surt neta.
4. Omplim una olla gran amb aigua freda i posem els cargols, i a foc baix esperem que treguin de nou el cap, en aquell moment pugem el foc i fem bullir (això nosaltres ho anomenem enganyar els cargols).
5. Quan l’aigua bull afegim sal i una mica de farigola i romaní.
6. Com que mentre bull surt força escuma, l’anem traient.
7. Deixem bullir uns 15 minuts.
8. Escorrem i els congelem.

Retornant a la paella, us animo a preparar-la perquè és molt fàcil i, per suposat, va molt bé als tàpers.

Ingredients (x4 persones):
220 g d’arròs bomba
1 l de caldo de paella valenciana amb sofregit Aneto
6 trossos de pollastre
6 trossos de conill
80 g de mongetes verdes planes
50 g de cargols (purgats)
sal i pebre
oli d'oliva


Com preparar-ho:En una paella gran, amb una mica d’oli d’oliva, enrossim els trossos de conill i pollastre, tallats ben petits i salpebrats. Quan estiguin dauradets, afegim la mongeta verda tallada a trossos, remenem bé, posem els caragols i deixem sofregir tot junt durant uns minuts.

A continuació, aboquem el caldo Aneto amb sofregit per a Paella Valenciana i apugem el foc fins a màxima potència. Quan arrenqui el bull, posem l’arròs i ho deixem coure durant 10 minuts. Passat aquest temps, abaixem el foc (a foc mig) i ho deixem coure 10 minuts més, tot sacsejant la paella per evitar que s'enganxi l'arròs (no remenem que si no ens quedarà una paella pastosa) i movent la paella pel foc per a repartir la calor.
Finalment, retirem la paella del foc i la deixem reposar 5 minuts.

Hoy en la fiambrera: Paella valenciana Léelo!
Today at the lunch box: Paella Read it!
Ces boîtes à lunch: Paella Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

6 comentaris:

  1. jo també et vaig veure, Marga. Molt bé, guapa! Semblaves ben relaxada. Jo abans també era molt fan del cuines. Només una cosa, em sembla que no vas dir bé les proporcions, perquè no crec que sigui 1 part d'arròs per 5 de caldo... no t'ho va dir ningú del programa, això?

    ResponElimina
  2. Te vi Marga y me encanto verte en el Cuines.Lo hicistes muy bien¡¡
    peto

    ResponElimina
  3. Ets una catacrack, a mi d'aquesta marca m'abelleix el caldo per a fer arròs negre. Intens intens :)

    ResponElimina
  4. Gràcies noia i nois per les vostres lloances. Vaig passar molts nervis!!

    Marina, jo poso 50 g d'arròs i 250 ml de brou.

    Òscar, encara no he menjat mai arròs negre. Amb la teva recomanació ara l'hauré de provar.

    ResponElimina
  5. Me ha encantado verte, te he visto muy tranquila.
    Muy buena receta .Besos guapa

    ResponElimina
  6. Caldo Aneto a la paella valenciana?? Disculpa'm sóc una mica tal.libana de la paella...
    Els valencians no afegim cap brou,només aigua. Els sabor ve amb els ingredients.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...