4 de novembre del 2014

Salmó marinat

Fa uns dies que vaig rebre unes mostres de Sal Costa Alta Cocina, perquè participava en un projecte de màrqueting de Trnd (si voleu podeu fer-vos col·laboradors per donar opinió sobre productes clicant AQUÍ).



He pogut provar i comentar què m'ha semblat la nova presentació de la sal gruixuda especial per cuinar. La veritat que no és un tipus de cuina que faci servir molt, i en les carns no hi he trobat el punt perquè sempre em queden excessivament seques (he de seguir practicant!!!).

Però amb aquesta sal, més gruixuda (els grans semblen petites pedres de platja d'aquelles ben boniques) he tornat a fer una recepta que feia molt de temps que no apareixia per la cuina de casa: el salmó marinat. Amb aquesta sal, a diferència de la gruixuda més comuna, durant el temps de marinat no va quedar tant líquid al fons del tàper on ho vaig fer.



La versió que preparo és molt fàcil, i és una recepta que aprengué tot llegint un llibre de cuina en anglès (vés a saber què no vaig entendre) durant unes vacances a Seattle fa més 10 anys. 



Fins ara, només havia format part de sopars informals a casa, però ara també va anar com a part d'un dels meus tàpers. Vaig pensar que era una bona opció per portar peix a la feina (com que està marinat no està cru i no hi ha problemes en el transport). I també com a tàper per a menjar fred, això si, acompanyat. Jo ho vaig acompanyar d'enciam i pa, i amb una crema de carabassa, vaja un menú complet.



També pot ser un bon recurs si un dia hem de dinar de bocata, on també tenen cabuda altres preparacions que no siguin embotits o formatge.

Una vegada marinat i tallat en llenques, podem congelar el salmó si no ens el mengem tot.

Ingredients:
2 trossos de llom de salmó
2 cullerades de sucre blanc
2 cullerades de sucre negre
1 kg de sal gruixuda
3 cullerades d'anet
oli

Com preparar-ho:
Disposem en el fons d'un recipient o tàper una capa de sal gruixuda. Amb la pell tocant la sal hi deixem el salmó. El condimentem, formant un capa amb una cullerada d'anet i els sucres. Espolsem l'altra cullerada d'anet i cobrim amb l'altre tros de salmó, aquest cop posant en contacte la carn del peix amb la capa. Fem que la darrera cullerada d'anet cobreixi els laterals dels dos lloms. Cobrim tot el conjunt amb la restant sal gruixuda, inclús pels costats. Tapem de manera que la mateixa tapa faci certa pressió al marinat. Deixem marinar durant 72 hores.
Retirem el salmó de la sal i netegem amb un paper de cuina tota la sal que pugui quedar. Traiem les espines del llom i tallem en llenques fines.
En el moment de menjar, afegim un raig generós d'oli.

Hoy en la fiambrera: Salmón marinado. Léelo!
Today at the lunch box: Marinated salmon. Read it!
Ces boîtes à lunch: Saumon mariné. Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...