19 de febrer del 2014

Crema de verdures

Aquesta crema de verdures té un ingredient principal: la mongeta verda.


I encara que ara no és temporada, el cert és que ara al mes de febrer en podem trobar mongetes verdes fresques, a preus desorbitats, a les botigues (...encara recordo els estius de quan era petita i em passava tardes i tardes amb la meva tia netejant mongetes verdes de les planes per a fer conserva per l'hivern....). Fins i tot en alguns calendaris d'aquests de verdures de temporada les mongetes apareixen com a producte de tot l'any, però no ens enganyem: el preu delata que no és temps de mongetes!

Calendari que em sembla més raonable del que hauria de ser,
 encara que no sigui

És per tant, una crema d'estiu. Però jo aquests dies de fred hivern n'he fet, perquè sempre pots utilitzar les de conserva o les congelades, o com jo, les que trobo fresques en paquetets de fruites i verdures una mica massa madurs, a preu super reduït (que al meu barri estan entre 0,60 cèntims i 1 euro), per a vendre'l abans que els hagin de tirar.

Potser no estaven immaculades les mongetes que vaig comprar, però nois, per a fer una crema, per exemple, són perfectes. I així, en tàpers ben hermètics, m'emporto un primer a la feina que vaig completar amb un segon que era una hamburguesa feta a casa (però que també podria ser un pollastre rostit, una truita o el que més vingui de gust o tinguem ja fet o per fer).

A més, com totes les cremes, només cal una mica de temps per a tallar totes les verdures, perquè després, es cou sol, i a més, són magnífiques receptes de reaprofitament de totes les verdures que restin perdudes a la nevera. 

Com que en fareu molta de crema, podeu congelar la que no us mengeu, i per anar variant-la, canvieu el "toppings" amb què l'acompanyeu (crostons de pa, tallets de pernil, tallets de cecina, sèsam, etc.)

Ingredients:
400 g de mongetes verdes
1 carbassó
1 ceba
1 patata
1/8 de carbassa
3 pastanagues
4 formatgets
1 l o 1,5 l de brou de verdures o d'aigua
oli
sal
pebre

Com preparar-ho:
Traiem les puntes a les mongetes, i tallem totes les verdures netes. En una olla gran, posem un raig d'oli i sofregim la ceba fins que quedi daurada. Afegim la resta de verdures, el brou, els formatgets i salpebrem al gust. Deixem coure, amb l'olla tapada, uns 20-25 minuts a foc mig. Triturem i rectifiquem de sal i pebre i, si ha quedat molt espessa, podem afegir brou fins aconseguir la textura que més ens agradi.

Hoy en la fiambrera: Crema de verduras. Léelo!
Today at the lunch boxVegetable Soup. Read it!
Ces boîtes à lunch: Soupe aux légumes. Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------ 

2 comentaris:

  1. Hola!!!
    Des de dissabte, he tingut moooolta feina, he repassat els vostres blogs de dalt a baix.
    He vist moltes coses interessats, que, amb el teu permís aniré copiant... si em dones permís.
    Petonets.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...