19 de març del 2014

Filet de pollastre Strogonoff

Va ser llegir en una novel·la que hi havia un tàper amb pollastre Strogonoff, i em vaig decidir a preparar aquest plat als cap de pocs dies.



Potser ho vaig fer perquè va remoure dels meus records perduts com si ja ho hagués fet abans, quan a casa dels pares començava a fer els meus "pinitos" a la cuina, però el cert és que fins ara no estava entre les meves preparacions habituals. I dic fins ara, perquè amb l'èxit que ha tingut a casa avui comença a formar part del catàleg de tàpers més repetits.

Com que al llibre no deia com es feia, ni els llibres de cuina de casa tampoc m'han ajudat aquest cop, he hagut d'espavilar-me a trobar-ho per la xarxa. No ha estat difícil. El que si que ha estat difícil ha estat decidir-me per quina versió havia d'escollir. La varietat de propostes quasi ha estat infinita: vedella, filet de vedella, bou, filet de porc, pollastre, gall d'indi, amb vi, sense vi, amb mostassa, sense mostassa, amb estragó, sense estragó, amb escalunyes, sense escalunyes... En el que sí que coincidien totes era en utilitzar ceba, xampinyons laminats i crema agria (excepte en la versió brasilera de la salsa Strogonoff que porta tomàquet en lloc de crema).

Finalment, he fet la meva pròpia versió agafant una mica d'aquí i una mica d'allà, i sobretot del que tenia a la nevera i casa. Així no he comprat la crema agria sinó que l'he fet jo a casa segons una de les, també, desenes de versions.

En tot cas, és un tàper que resulta, i que podem fer en quantitat i congelar. Jo l'acompanyo amb arròs blanc, i si és aromàtic, molt millor.

Ingredients:

  • 2 pits de pollastres petits tallats a filets prims
  • 1 ceba petita
  • 300 g de xampinyons laminats en conserva (si són frescos utilitzeu uns 400-500 g tallats
  • 10 g de mantega
  • 1 cullerada de cafè d'estragó
  • 200 ml de nata per muntar (35% M.G.)
  • 1/2 llimona
  • oli
  • sal
  • pebre

Com preparar-ho:

  • Comencem per preparar la crema agria. En un bol, afegiu la nata i el suc de la mitja llimona. Remeneu bé i reserveu.
  • En una cassola, daurem el pollastre amb una mica d'oli. Reservem. 
  • En la mateixa cassola, afegim la ceba tallada a daus petits amb la mantega. Salpebrem i deixem daurar lleugerament durant uns 5 minuts. 
  • Incorporem els xampinyons escorreguts i deixem daurar uns 5 minuts més (si són frescos, la cocció s'allargarà uns pocs minuts més). 
  • Afegim l'estragó, el pollastre i la crema agria. 
  • Deixem coure tapat a foc mig-baix durant 20 minuts. 

Hoy en la fiambrera: Filete de pollo Strogonoff Léelo!
Today at the lunch boxStroganoff Chicken Fillet Read it!
Ces boîtes à lunch: Filet de poulet Stroganoff Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...