26 d’abril del 2015

Pastís de bròquil amb patata

A tot arreu llegeixo que el bròquil o bròcoli té molt bones propietats pel nostre organisme, però confesso que jo i aquest vegetal no som els millors amics del món.



No hi ha odi, només ens ignorem. Tanmateix, he de confessar que la versió de pastís de verdures de l'Ikea, on el bròquil té un paper destacat m'agrada. Així que vaig dir-me, he de cercar per la xarxa la recepta més aproximada al que fan els suecs, tot i saber per endavant que no serà la mateixa ben bé (passa igual que amb la cocacola, que la recepta real està ben amagada).

I com no, senyor Google em va donar un munt de receptes que deien que eren la d'Ikea. De totes en vaig triar una, la vaig "passar per la meva cuina", i finalment, he creat uns ràpids pastissets de verdura per acompanyar peix a la planxa o al vapor, que podem condimentar amb una salseta de mel, mostassa i anet. Recordem els suecs, però no són els que menges als seus restaurants, però per mi, és una bona manera d'introduir el bròquil a la meva dieta.

Ingredients:
  • 1 bròquil petit
  • 2 patates mitjanes
  • 2 ous (poden ser només les clares)
  • 2 cullerades soperes de formatge ratllat tipus emmental
  • llet
  • sal
  • pebre
Com preparar-ho:
  • Tallem les flors del bròquil net.
  • Les coem al vapor en un estoig apte pel microones durant 4 minuts.
  • Retirem en un bol i reservem.
  • Tallem les patates en daus petits.
  • Coem els daus de patata al vapor, durant 6 minuts.
  • Retirem al bol on hi ha el bròquil.
  • Salem i posem pebre al gust.
  • Afegim un raig de llet i el formatge.
  • Aixafem les verdures amb la forquilla sense que quedi excessivament trinxat.
  • Incorporem els ous batuts.
  • Omplim motlles individuals de silicona per a magdalenes.
  • Les coem en el microones durant 4 minuts.
  • Deixem refredar i desemmotllem.
Hoy en la fiambrera: Pastel de brócoli y patata. Léelo!
Today at the lunch boxBroccoli and potato pie. Read it!
Ces boîtes à lunch: Brocoli et pommes de terre tarte. Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...