8 d’octubre del 2015

Salsa de carbassó per la pasta

Potser perquè estem a la tardor, i encara que les temperatures no són baixes els dies ja s'escurcen, o perquè senzillament estic passant per una època d'aquelles amb poques ganes de cuina, que preparar el tàper per l'endemà em costa.


Tanmateix, vull seguir emportant-me el dinar a la feina fet de casa i sobretot, no vull dir "Quin rotllo és menjar de carmanyola!"

Per això trio opcions molt fàcils i que em porten poc temps davant dels fogons, i que al final resulten més atractives al meu gust del que m'esperava, com aquesta pasta amb salsa de carbassó.

De fet, l'opció d'avui ha estat una adaptació d'una altra salsa per pasta, la de porros, que passa pels meus tàpers de tant en tant. Li dic adaptació perquè no com que no tenia porros i si mig carbassó perdut per la nevera, doncs vaig fer el canvi, afegint ceba per donar el toc de vida al carbassó.

Ingredients (x4 persones):
  • 320 g de pasta seca 
  • 1/2 carbassó gran
  • 1 ceba petita
  • 200 g de bacon fumat
  • 200 ml de nata
  • mantega
  • sal
  • pebre
Com preparar-ho:
  • En un cassó posem una nou de mantega i desfem.
  • Afegim la ceba i el carbassó tallat a daus.
  • Salem i deixem que agafi color.
  • Afegim la nata i afegim el pebre molt al gust.
  • Deixem coure tapat a foc baix durant 15 minuts.
  • Triturem la salsa.
  • Incorporem a la salsa el bacon tallat a tires o daus petits i deixem coure tot junt 5 minuts més.
  • En paral·lel, bullim la pasta seguint les instruccions del fabricant i els consells que aquí us dono.
  • Escorrem i afegim la salsa.
Consells:
  • Si només feu tàper per un, la salsa la podeu guardar a la nevera en un pot tancada.
  • Si congeleu, tingueu present que al descongelar us quedarà més aigualida.
  • Aquesta salsa de carbassó també es pot fer aprofitant les restes d'una crema de carabassó, sempre que no sigui gaire líquida.
Hoy en la fiambrera: Salsa de calabacín para la pasta Léelo!
Today at the lunch boxZucchini sauce for pasta Read it!
Ces boîtes à lunch: Courgettes sauce pour les pâtes  Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...