11 de gener del 2016

Amanida de llagostins i codonyat

Després de tres setmanes nadalenques, puc dir que avui inicio un nou any taperístic, que no pas un nou curs, perquè això ja ho vaig fer al setembre.


Tants dies de menjar i menjar amb família i amics m'ha trasbalsat notablement en el meu dia a dia de menjar a la feina. Aquest any, per sort, no he patit uns excedents inabastables, es veu que he calculat millor el que la gent menja per aquestes festes. Tot i això, he volgut començar aquest 2016 de tàpers amb una amanida lleugera, que a més, s'adiu força amb les temperatures suaus que ens acompanyen aquests dies de gener a Barcelona. També, ho reconec, després de tants dies de cuinar per tanta gent, em venia de gust no enredar-me gens ni mica a la cuina.

L'amanida l'he preparat reaprofitant algunes restes de les festes (llagostins cuits), de les elaboracions casolanes (com el codonyat i l'oli), de productes de temporada (escarola) i fons de nevera (formatge). En obrir la tapa, els colors i la flaire m'han dit MENJA'M! Què bé m'ha entrat!

Ingredients:
  • escarola
  • 8 llagostins cuits i pelats
  • 50 g de codonyat
  • 30 g de formatge emmental
  • sal
  • oli de romaní i all
Com ho preparem:
  • Remullem l'escarola perquè agafi cos. 
  • Eixuguem molt bé l'escarola i la tallem.
  • Afegim els llagostins, el formatge i el codonyat. 
  • Condimentem en el moment de menjar.
Hoy en la fiambrera: Ensalada de langostinos i membrillo. Léelo!
Today at the lunch boxShrimp salad and quince. Read it!
Ces boîtes à lunch: Salade de crevettes et de coingLisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------ 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...