16 d’octubre del 2011

Canelons d'espinacs

Un plat que fàcilment es pot preparar un diumenge a la tarda i que et resol un dels tuppers de la setmana, són els canelons d'espinacs (a més si en prepares una caixa sencera, pots fer un petit rebost al congelador per una altre setmana).



Ara publicaré la recepta que jo he fet, en menys d'una hora, i amb la qual participo en el concurs que organitzen conjuntament Valira i dolorss de Blog de cuina, que té per tema: "Què poso d'original en el tupper aquest hivern i que estigui cuinat en menys d'una hora?". I és clar, amb un tema així, jo no em podia quedar sense intentar-ho, encara que sigui perquè la cosa dels "tuppers, tàpers, carmanyoles o fiambreres" m'interessen de per si.

Ingredients:

  • 1 caixa de 16 canelons precuits
  • 3/4 kg d'espinacs congelats (en dauets, els compro a Can Mercadona).
  • un grapat de panses
  • un grapat d'ametlla crua granulada
  • 1 gra d'all
  • un raig de nata
  • formatges emmental i manxec ratllats
  • beixamel (farina, llet i mantega, les mides no sé, les faig molt a ull)

Com ho preparo:

  • Posem en remull les plaques de canelons en un bol amb aigua calenta durant uns 20 minuts (segons instruccions del producte).
  • Mentres, en una paella gran posem l'all trinxadet amb l'ametlla en oli calent.
  • Refregim i afegim les panses tot remenant. 
  • Incorporem els espinacs, i coem, removent, durant uns 5-8 minuts. 
  • Salem, afegim un bon raig de nata i deixem coure un parell de minuts més.
  • Col·loquem les plaques estirades sobre un drap. 
  • Farcim cadascuna de les plaques amb la preparació d'espinacs i enrotllem. 
  • Posem en una safata per anar al forn (si s'han de congelar, posem-los en una carmanyola sense la beixamel, i al congelador!).
  • Per fer al beixamel: afegim llet, farina i mantega en la paella que hem cuinat el farcit d'espinacs, i removem fins que espesi; Salem i afegim una mica de nou moscada.
  • Cobrim la safata amb la beixamel, afegim la barreja de formatges i una mica de mantega i gratinem.


NOTA AL POST: El jurat del concurs m'ha atorgat el 4rt premi-menció especial per aquest plat.

Hoy en la fiambrera: canelones de espinacas. Léelo!
Today at the lunch box: spinach cannelloni. Read it!

---------------------------------------------------------------------------------------


10 comentaris:

  1. Hola vinc del bloc de Tapa't i m'agrada molt el teu bloc. Jo també preparo tupers!

    ResponElimina
  2. M'has recordat que fa temps que no en faig.
    Jo per congelar-los en lloc de posar-los en carmanyoles que si són individuals ocupen molt de lloc i que si son grans els canelons se m'enganxen, el que faig és fer paquets de 3 en tres amb film transparent i els guardo així, si un dia n'he de fer agafo un paquet per persona i faig la beixamel.
    Petons

    ResponElimina
  3. Carai, Marga! Canelons d'espinacs!!! mmmm que bons! M'encanten, aquests canelons. De fet, són els únics que m'agraden. Aquests i els de peix o marisc. Quina bona idea, amb tupper es poden menjar a temperatura ambient! felicitats per la idea!

    ResponElimina
  4. A PEU COIX-PAMBOLIXOCOLATA, Benvinguda. Espero que et quedis amb idees pel teu tuper.

    EUPHORBIA. Una bona manera de congelar que tindré en compte la propera vegada!

    MARINA. De fet he de confessar que la idea d'aquests canelons me la va donar una mare de l'escola... i jo vaig posar el meu granet (ametlles enlloc de pinyons).

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies per la teva aportació, un dia de cada dia pot semblar de festa amb aquest dinar!

    petons

    ResponElimina
  6. DOLORSS, i tan, pensar i fer un menú de tupper per cada dia i dos persones i amb força obligacions a casa no sempre és fàcil, i recorrem a alló més bàsic. Per això, i no sé perquè, uns canalons sempre fan festa.

    ResponElimina
  7. Que ricos canelones!!! con verdurita!!! para el taper es una buena idea!!! saluditos!!!

    ResponElimina
  8. RUBI, realmente resultan muy bien unos canalones para llevarlos a la oficina en la fiambrera.

    ResponElimina
  9. Felicitats Marga!
    Jo també sóc tupperaddicta!
    Et convido a visitar les receptes amb etiqueta "tupperfriendly" del meu blog
    Fins aviat!
    Berta

    ResponElimina
  10. BERTA, els tupperaddictes ja comencem a ser un lobby.... Interessants les teves propostes per les carmanyoles.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...