10 de gener del 2012

Quant menjar llencem?????!!!!!

Aquesta és una pregunta, o més aviat una exclamació, que em faig a mi mateix algunes vegades, quan per "mala gestió" he hagut de llençar menjar a les escombraries. 



Poques vegades són les que llenço menjar ja cuinat, lo meu és més aviat que de vegades els productes se m'han fet malbé. I dic mala gestió, perquè he comprat de manera compulsiva (m'ha entrat per la vista o estava a bon preu) però després no he tingut ni idees ni temps de cuinar-lo. 

Fa alguns mesos que per les notícies corren informacions sobre les quantitats de menjars que van a parar al rebuig, i sentint les xifres que es donen (més de 150 kg/persona/any) jo m'espanto, perquè en principi no m'hi sé veure en aquestes quantitats, però la veritat és que tampoc sabria quantificar quan menjar llenço. A més, com molts, jo diria que on es llença més menjar és en els restaurants, però sembla que no, que són les cases les que més malbaraten (llegiu aquest article d'El Periódico: Hay que evitar el derroche alimentario i també el que les idees que proposa la dietista Maria Manera a la revista d'Eroski: Idees per a minimitzar els residus alimentaris).

Sense cap mena de dubte, hem de ser més curosos i llençar menys aliments. Recordar les paraules dels nostres grans quan ens deien "amb el menjar ni s'hi juga ni és llença", i per això hauríem de ser capaços de comprar de manera més racional i de donar nova vida a la nostra cuina a a aliments que a lo millor rebutjaríem. 

Per això, deixo aquí l'enllaç del llibre del Consell Comarcal de l'Anoia, Reciclat a la cuina, ple de bones idees, i que per mi, serà un referent a consultar abans de llençar res.

És clar, que també vull ser realista, i reconèixer que aprofitar millor els aliments suposa una major dedicació de temps a la cuina, i això.... no sempre és possible. Tanmateix, si ens esforcem una micona més podrem aconseguir molt!

Hoy en la fiambrera: ¿Tiramos mucha comida? Recetas para aprovecharLéelo!
Today in the lunchboxWe threw a lot of food? Recipes to take advantage. Read it!
Ces boîtes à lunch: Devons-nous jeter beaucoup de nourriture? Recettes pour effet de levier. Lisez-le!
---------------------------------------------------------------------------------------

3 comentaris:

  1. Yo intento hacer lo que he llamado "economia de nevera/despensa". A veces compro "por tener" pero casi siempre, cuando voy a cocinar abro armarios y nevera y con lo que hay cocino algo.
    Cuando sobra hago croquetas, canelones y ese tipo de cosas. Que los bolsillos lo agradecen!

    ResponElimina
  2. Conec la web de recicla'm a la cuina i és molt útil, sí! A més, de tan en tan fan concursos o proposen jocs interessants per aprendre a reciclar aliments. Gràcies per aquest recordatori tan útil i per la magnífica explicació. Petonet

    ResponElimina
  3. COMIDA PARA LLEVAR, muy buena concepto el de "economía de nevera" me gusta mucho, por no hablar de como nos encantan en casa las croquetas y los canelones.

    MARINA, jo he descobert la web ara i m'agrada. La seguiré d'aprop.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...